Wednesday, October 21, 2009

Krisis PKR Sabah bukan baru: Musa

2110-lead-2
MUSA (dua kiri) bersama Timbalan –timbalan Ketua Menteri, Datuk Joseph Pairin Kitingan dan Datuk Peter Pang semasa mesyuarat SEDIA.

KOTA KINABALU: Ketua Menteri, Datuk Seri Musa Haji Aman berkata, krisis ke- pimpinan yang berlaku dalam parti pembangkang terutamanya Parti Keadilan Rakyat (PKR) di negeri ini bukan perkara yang di luar jangkaan

Katanya, ini kerana semua pihak menyedari bahawa PKR tidak mempunyai fokus yang tertentu dalam membela nasib rakyat, mereka lebih menumpukan kepada berpolitik dengan memberikan fakta-fakta yang tidak benar kepada rakyat.

“Pendekatan mereka jauh berbeza dengan apa yang dilakukan oleh Barisan Nasional (BN), sebagai kerajaan kita (BN) serius bekerja untuk membangunkan negara dan negeri dan prihatin dalam membela nasib rakyat,” katanya.

Beliau yang juga Pengerusi BN Sabah berkata demikian ketika ditanya mengenai krisis kepimpinan yang dihadapi oleh PKR Sabah, apabila beberapa ketua cabang parti itu di negeri ini mahu Pengerusi PKR Sabah, Azmin Ali digantikan dengan pemimpin lain di negeri ini.

Katanya, apa yang berlaku dalam parti pembangkang itu perlu dinilai oleh rakyat di negeri ini, kerana mereka adalah yang menjadi hakim dalam menentukan parti mana yang harus mereka pilih dan percaya.

Musa berkata, pemimpin BN sentiasa bekerja untuk kepentingan dan memenuhi kehendak rakyat dan sebab itu, semua wakil rakyat di negeri ini di arah untuk sentiasa turun padang untuk memastikan dapat menangani rakyat seperti yang disarankan oleh pucuk pimpinan parti.

Katanya, parti pembangkang tidak mampu berupa apa-apa dalam membela nasib rakyat khususnya di negeri ini, mereka sibuk bertelagah sesama sendiri daripada memikirkan soal membela rakyat.

“Kalau mereka asyik bertelagah sesama sendiri, macam mana mereka dapat memimpin negara dan negeri,”soalnya.

1 comments:

abe MIE 'TERJAH' October 22, 2009 at 2:27 AM  

http://pkrpasdap.blogspot.com

Dr. Porntip dari Thailad di bayar USD120,00 sejam untuk mengelirukan perjalanan kes kematian Teoh beng Hock.

Sila ke blog abe MIE.

My Popularity (by popuri.us)
READERS (MONDAY, 22 DIS 2008)

free counters
Add to Technorati Favorites

  ©Template by Dicas Blogger.