Sunday, October 25, 2009

Thamrin ganti Azmin Pengerusi PKR Sabah

KUALA LUMPUR 25 Okt. - Parti Keadilan Rakyat (PKR) hari ini mengumumkan pelantikan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Libaran, Thamrin Zaini sebagai Pengerusi PKR Sabah menggantikan Azmin Ali yang juga naib presiden parti itu.

Perkara itu diumumkan presidennya, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail setelah bermesyuarat selama empat jam bersama kepimpinan PKR di ibu pejabat parti itu di Tropicana di sini hari ini.

Mesyuarat itu turut memutuskan penubuhan Majlis Integrasi Nasional untuk Sabah dan Sarawak yang antaranya disertai Timbalan Presiden, Dr. Syed Husin Ali dan Naib Presiden, Datuk Dr. Jeffrey Kitingan,

Mengulas mengenai 'penyingkiran' Azmin, Wan Azizah dalam sidang media itu menafikan ia berpunca daripada desakan PKR Sabah.

''Tidak timbul langsung, kami bermesyuarat dan mereka bersetuju beri mandat kepada saya pilih pengerusi Sabah lalu saya menyokongnya," jelasnya.

Turut diumumkan dalam sidang akhbar itu adalah pelantikan seorang peguam, Baru Bian sebagai Ketua Perhubungan PKR Sarawak yang baru menggantikan Mustaffa Kamil Ayub.

Azmin pula kembali dilantik mengetuai PKR di Wilayah Persekutuan sementara Mustafa menerajui PKR Perak.

Sementara itu, Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim menafikan laporan mengatakan Azmin melepaskan jawatannya di Sabah awal minggu ini.

''Azmin dan Mustafa akan terus melaksanakan tugas di Sabah dan Sarawak sehingga penghujung Oktober ini,'' ujarnya.


From ADMIN : Bila dah namanya Parti Kelentong Rakyat, selama-lamanya tetap akan mengelentongkan rakyat. Inilah sikap puak PKR yang didalangi oleh 'Bateri PKR Cap 3 A" Anwar, Azizah dan Azmin. Rakyat Sabah tidak akan tertipu lagi dengan penipuan yang dilakukan oleh puak PKR. Penulis ingin tekankan di sini, sejak bila Libaran menjadi kawasan Dewan Undangan Negeri? Libaran adalah kawasan Parlimen dan di pegang oleh Y.B. Datuk Juslie Ajirol (BN) . Kalau PKR Bahagian Libaran, barulah betul dipegang oleh Thamrin.

0 comments:

My Popularity (by popuri.us)
READERS (MONDAY, 22 DIS 2008)

free counters
Add to Technorati Favorites

  ©Template by Dicas Blogger.