Thursday, December 25, 2008

PKR..DAP.. Help me.. PAS said..

Isu HUDUD PAS adalah politik

Hukum hudud yang dilaung-laungkan oleh PAS untuk dilaksanakan bukanlah semudah sebagaimana yang dibayangkan, ianya memerlukan beberapa kajian yang menyeluruh.

Ibarat bercakap soal pendidikan, maka kajian yang perlu dilakukan adalah seperti pembinaan sekolah, cari tenaga pengajar, pegawai yang mengurus dibahagian pentadbiran kemudian sekolah jenis macam mana dan sebagainya.

Semua orang maklum bahawa hukum HUDUD adalah Hukum Allah Jalla Jalalahu. Cuma apabila hukum Allah dipersendakan dengan mempolitikkannya demi meraih undi, maka siapa sebenarnya yang sedang mempermainkan agama Allah?

Yang keduanya, bahawa dari dulu lagi PAS sentiasa melaung-laungkan 'kata-kata keramat' hukum HUDUD bagi meraih undi rakyat ketika pilihanraya. Dan setiap dari pemimpin-pemimpin PAS sentiasa mempertahankan hukum HUDUD PAS. Cuma bila diteliti semenjak kebelakangan ini, apatah lagi ketika tertubuhnya 'Jama'ah' Pakatan Rakyat yang didominasikan oleh PKR, DAP dan PAS merupakan salahsatu dari anggota 'jama'ah' Pakatan Rakyat, namun suara untuk memperjuangkan serta melaksanakan hukum HUDUD kian pudar.

Yang ketiganya, syabas di ucapkan kepada YB KJ kerana mampu menyerang semasa berdebat dengan kalimat HUDUD. Dan sekarang di setiap lidah pimpinan tertinggi UMNO pun sedang bercakap mengenai HUDUD mengikut klasifikasi persembahan dari setiap individu.

0 comments:

My Popularity (by popuri.us)
READERS (MONDAY, 22 DIS 2008)

free counters
Add to Technorati Favorites

  ©Template by Dicas Blogger.