Saturday, May 23, 2009

Adakah PAS Parti Ulama?

Ulama adalah pewaris Nabi. Bukan semua 'alim adalah daripada pewaris Nabi, tetapi seluruh dari pewaris Nabi adalah 'alim.

Kalau memang benar, PAS adalah Parti Islam- maka nama perlulah diubah kepada Parti Islam Syumul (menyeluruh sekian alam). Tapi hakikatnya ia cuma berada di Malaysia Parti Islam Se-Malaysia.

Pada masa sekarang semua media bertumpu memberitakan mengenai kepimpinan Pas. Pertelingkahan dalaman yang berlaku dikatakan pertentangan di antara puak ‘ulama’, puak erdogan dan Islam liberal. Maka kepimpinan peringkat tertinggi Pas menjelaskan bahawa 2 jawatan utama perlu diisi oleh mereka bergelar ‘Ulama’.

Adakah betul bahawa Pas parti yang diteraju oleh golongan ulama? Ini menjadi tanda soal yang perlu difikir oleh rakyat dan umat Melayu Islam seluruhnya. Adakah sepanjang 50 tahun merdeka Pas benar-benar parti bertunggakkan ulama?? Melihat sejarah penubuhan Pas yang asal bukanlah bertunjang untuk menegakkan Syiar Islam. Ini lebih kepada perasaan kecewa segelintir orang Melayu yang tidak mendapat jawatan utama dalam kerajaan.

Adakah sifat-sifat Ulama seperti berikut:

1. Mengeluarkan fatwa halal haram mengikut selera parti nya sahaja, contoh: i. UMNO berkompromi dengan MCA & MIC hukumnya Haram Pas bersatu dengan Dap & Pkr (parti orang India) Halal. ii. Dibolehkan berkawan walaupun dengan Syaitan (Quran terang2 melarang manusia berkawan dengan Syaitan Iblis) iii. Islam melarang sesama Islam mendoakan kemusnahan kepada saudara seIslam tetapi jelas ‘ulama’

2 Pas sendiri mengimamkan mendoakan kebinasaan kepada saudara seIslam mereka. 2. Menganjurkan ceramah bukan untuk berdakwah tetapi memfitnah, menimbulkan persepsi negatif rakyat kepada UMNO dan kerajaan, memaki hamun mufti-mufti apabila sesuatu isu tidak berpihak kepada Pas. Ada mufti diCOP sebagai Bapak Syaitan oleh penceramah Pas. Jika Para Mufti disanjung sebagai Ilmuan Islam yang Warak dan Arif malah bersifat BERKECUALI tidak dihormati, adakah Pas ini tergolong dalam kategori ULAMA?? Kepada RAKYAT MALAYSIA khasnya ORANG MELAYU berwaspadalah terhadap parti Pas ini. Janganlah kita terpedaya kononnya Pas memperjuangkan Islam hakikat sebenarnya

Pas juga parti yang lebih mengejar daki dunia. Ulama sebenar mengajar kita berlandaskan Al-Quran & Hadis yang tulen dengan jiwa tawaduk. Ajaran-ajaran mereka berkitab di masjid, surau dan tempat yang sering kita lihat bilangan jemaah tidak penuh. Ajaran ulama Pas pula boleh kita saksi di ceramah-ceramah terbuka. Bermula dengan Bismillah, tanpa kitab, ucapan melengking-lengking, tuduh orang itu, tuduh orang ini, caci orang itu, caci orang ini.

Akhirnya ditutup dengan Takbir. Janganlah kita kononnya mengikut parti ini untuk mendapat Syurga tetapi kesudahan direjam dalam Api Neraka.. Minta Dijauhkan oleh ALLAH

3 comments:

AbgTuah May 23, 2009 at 4:57 PM  

ASSALAMUALAIKUM TUAN RUMAH..

KAWAN SELALU JUGA LINTAS LAU KEBLOG NI..

TAPI BARU HARI SEMPAT MEMBACA TIGA KE EMPAT ARTIKEL TUAN..

SETELAH KAWAN MEMBACA DAN TERUS MEMBACA KAWAN SEDARI SETIAP ARTIKEL DI BLOG NI MEMPUNYAI NILAI MAKLUMAT DAN FAKTA YANG TINGGI SERTA PENGISIAN ILMU YANG AMAT BAIK.

MEMANG HEBAT PENGARANG ARTIKEL-ARTIKEL INI TERUTAMA YANG BERKAITAN NEGARA ISLAM.

TERUSKAN BERKARYA INSHALLAH KAWAN AKAN TERUS SINGGAH KE SINI.

WASSALAM...

Mohd Afdzal Mokhtar June 20, 2009 at 9:03 AM  

depa bukannya sume umala tapi ula masuk semak..hahaha..depa dlm pas pun x betui,nak betui kan org lak..


anakmelayu30.blogspot.com support bro...

SSS Admin August 29, 2009 at 7:13 AM  

Tuan,

Maafkan kami kerana membuat jemputan kepada Tuan secara am seperti dibawah:-

Yang berbahagia Dato/Datin/Tuan/Puan/Saudara/Saudari,

Dengan segala hormatnya kami memaklumkan bahawa kami akan melancarkan portal “Satu Sekolah Untuk Semua (SSS)” di

http://satusekolahuntuksemua.wordpress.com.

Kami menjemput anda untuk melayari laman web tersebut selepas Sambutan Merdeka 12tengahmalam pada 31 Ogos 2009. Anda dipersilakan untuk melayari tab “e-patriot”

(http://satusekolahuntuksemua.wordpress.com/patriotsinsuppor/)

di mana kami telahpun menyenaraikan laman citra anda di bawah senarai “e-patriot” (“Patriots displaying SSS Logo”). Kami ingin merakamkan rasa penghargaan kami yang tidak terhingga di atas sokongan anda terhadap Kempen SSS ini apabila anda telah mempamirkan logo SSS di laman citra anda. Terima kasih di atas sokongan berterusan anda terhadap Kempen SSS ini.

______________________

It is our honor to inform you that we will be launching "Satu Sekolah Untuk Semua (SSS)" portal at

http://satusekolahuntuksemua.wordpress.com

Please visit the website after the 12midnite Merdeka celebration on 31 August 2009 and check out the "e-patriot" tab

(http://satusekolahuntuksemua.wordpress.com/patriotsinsuppor/).

We have listed your blog site under the "e-patriot" list (Patriots displaying SSS Logo). We wish to record our utmost appreciation for your support toward SSS campaign by displaying SSS logo at your blog site. Thank you for your continuous support toward the SSS campaign.


Terima kasih.

Satu Sekolah Untuk Semua

My Popularity (by popuri.us)
READERS (MONDAY, 22 DIS 2008)

free counters
Add to Technorati Favorites

  ©Template by Dicas Blogger.