Thursday, January 1, 2009

Pembentukan Negara Israel Raya

The Jewish Agency (MOSAD) reports that 16,000 immigrated to Israel in 2008, 3150 from North America and 500 immigrates arrive in the final week of the year despite rocket attacks in the south and a weak economy.

The number of new immigrates from NOrth America increased slightly this year from 3,074 in 2007 to 3,100 of them 2,7250 of the new immigrates from the USA and 400 from Canada.




Sebab itulah ketika bedilan Israel ke atas Gaza sebenarnya untuk memperluaskan lagi teritori negara Israel. Dan kita semestinya mengetahui bahawa agenda dan tujuan utama dari konspirasi USA-Zionisme-Israel adalah menempatkan yahudi-yahudi immigran ke Palestin dan mengusir penduduk Palestin dari kampung asal mereka ke negara-negara Arab sekitar Asia Barat dan Timur Tengah. Puak Zionis bercita-cita untuk membentuk "Eretz Israel" atau Israel raya, iaitu tanah yang dijanjikan di dalam kitab Talmud, meliputi wilayah Arab Saudi, Syria, Jordan, Mesir, sampai ke Irak, atau wilayah yang sekarang membentang dari sungai Nil sampai sungai Eufrat. Ini merupakan suatu wilayah yang sangat strategik di dunia sepanjang jalur Mesopotamia. Selain itu, wilayah ini memiliki sumber minyak bumi yang paling besar di dunia.

Itulah maksud sebenar dari makna bendera Israel, yang bergaris biru di atas adalah dinisbahkan kepada sungai Euphrat (Iraq) dan yang bergaris biru di bawah dinisbahkan kepada sungai Nil (Mesir). ~ Pembentukan Kuasa Israel Raya ~


Agar agenda dan tujuan mereka dapat terealisasi, USA dan Israel melakukan konspirasi atau kerja sama, secara terang-terangan ataupun secara rahsia untuk mengembangkan apa yang mereka sebut sebagai strategi "pengepungan teritorial" ke atas negara Palestin mahupun ke serata negara Arab yang memiliki potensi untuk mengancam eksistensi Israel. Dalam masa yang sama, Israel bekerja keras untuk mengusir rakyat Palestin di wilayah Jerusalem Timur, Tepi Barat, dan Jalur Gaza agar keluar dari bumi Palestin menuju Gurun Sinai (Mesir) dan Jordan. Di sisi lain pula, konspirasi Zionis, Eropa, dan USA berjaya menciptakan kekacauan dalam sistem antarabangsa dengan diabaikannya resolusi PBB dan penolakan perang dari seluruh dunia ketika sekutu menginvasi dan menguasai Iraq.

0 comments:

My Popularity (by popuri.us)
READERS (MONDAY, 22 DIS 2008)

free counters
Add to Technorati Favorites

  ©Template by Dicas Blogger.